Wednesday, December 17, 2008

Hidup Mesti Berprinsip Dan Berpendirian

Salam....
dari embun pagi yang tengah sakit gigi...kenape ade jenis manusia yg xberpendirian ek?...kat opis ade oang xberpendirian..kat kpg ade oang x berpendirian...susah sangat ke nak ade pendirian....kalau sesuatu perkara tu betul, susah sangat ke nak kata perkara tu betul...dan if sesuatu perkara yang x betul..susah sangat ke nak kate perkara tu x betul....eeeiiiii....xpaham la..kenapa perlu jadi lalang...xkesian ke kat kawan-kawan yang lain..kenape perlu pentingkan diri sendiri?..x kesian ke kat kawan-kawan yang lain...eeeiiii...entah le...

Hadith :

Rasulullah s.a.w telah bersabda yang maksudnya:Janganlah setiap kamu menjadi orang yang tiada pendirian dan berkata:Saya dengan orang, jika mereka berbuat baik, nescaya saya berbuat baik. Dan jika mereka berbuat jahat, nescaya saya berbuat jahat. Tetapi biasakan diri kamu, jika orang berbuat baik, berbuat baiklah, dan jika mereka berbuat jahat, elakkanlah kejahatan mereka.

2 comments:

PuTeRi BoNgSu said...

Bwk byk2 bsabo...kwn2 tuk kita ketawa mmg ramai tapi kwn2 tuk kita sm2 menangis susah nk dpt..renung2kan...

Roland Robert Imbang said...

Selamat pagi Siti...Mana aku boleh lupe kat kawan2 lama. Ko kat mane skang? Aku dah balik swak dah skang ni. 12 jan ni nak daftar jadik cikgu plak..:)..Apa2 pun, aku doakan yang terbaik buat ko n family.